Begin bij het begin! (zeker als je worstelt)

IMG_9299

Klink logisch, toch?! De afgelopen tijd heb ik ontdekt dat veel ondernemers het in hun marketing alleen niet doen. Ze plaatsen berichten op social media, bouwen een site, maken een folder, werken zich 3x in de rondte, maar hebben toch heel veel moeite met het aantrekken van klanten. Ze hebben de eerste stap, de antwoorden op de basisvragen voor marketing helder krijgen, overgeslagen.

Wanneer je niet begint bij het begin, kan het vinden van nieuwe klanten voelen als een worsteling en hebben veel ondernemers moeite met zichzelf zichtbaar maken. Mijn advies is dan altijd om te beginnen bij het begin (ja ja….daar heb ik lang voor gestudeerd 😉😊) Start met het ontdekken van de antwoorden op de basisvragen voor jouw marketing.

Als je weet wie je bent, wat je wilt betekenen en voor wie, dan wordt het bouwen van je bedrijf vele malen makkelijker. Ik vat het altijd samen als het ontrafelen en verwoorden van ‘Jouw Verhaal’. Het is het fundament van jouw bedrijf. Je doet wat je doet met een reden. Je wilt een bepaalde groep mensen helpen omdat je iets hebt meegemaakt, ervaren, dat je wilt delen met anderen zodat zij er ook van kunnen groeien. Op welke manier dan ook.

Mijn 5 vragen om Jouw Verhaal helder te krijgen zijn geen rocket science. Het internet staat er vol van. Beantwoord ze met je hart en je hebt een ijzersterk fundament voor jouw bedrijf en jouw zichtbaarheid.

Ik deel ze graag met je:

  1. Voor wie ben je er? (ideale klant)
  2. Waar zit jouw klant mee?  (probleem/behoefte)
  3. Op welk manier los jij dit op? (aanbod)
  4. Waar verlangt je klant naar? Hoe ziet de ideale situatie van jouw klant eruit? (resultaat)
  5. Waar wil jij de wereld een beetje mooier mee maken? (missie)

 

Voel jij ook die worsteling om aan nieuwe klanten te komen? Merk je dat je er niet uitkrijgt wat erin zit? Dan kan het heel goed zijn dat in deze 5 vragen heel veel antwoorden verborgen liggen om jouw bedrijf te laten stromen.

Eerlijk is eerlijk. Zelfs met mijn jarenlange ervaring op marketingafdelingen, deed ik dit in het begin van mijn ondernemerschap ook niet. Door te ‘doen’, door te ervaren, door te leren, door opdrachten aan te pakken, door fouten te maken, af en toe pas op de plaats te maken en heel dichtbij mijzelf te blijven, ontdekte ik steeds beter wie ik ben, wat ik wil betekenen en voor wie. Zo kun je gaan bijschaven naar een bedrijf waar je helemaal blij van wordt. Ik gun het je!

Ik vind dat iedereen telt en iedereen gezien mag worden. Elk mens heeft iets moois te vertellen. Deel het met de wereld en maak hem een beetje mooier! Ik hoop dat je ik je met deze vragen help om weer stappen te zetten in je ondernemerschap en het (durven) zichtbaar maken van je bedrijf. Succes en enjoy 🙂

Liefs Claudia

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

2 reacties

  1. Hallo Claudia,
    Ik heb je blog gekezen en zie er een foutje in staan.

    ontdekte ik steeds beter WEET wie ik ben, wat ik wil betekenen en voor wie.

    Weet ben je vergeten.
    Goede blog trouwens!!!

    Groetjes en tot vrijdag
    José

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Jij gaat doen wat je jezelf belooft…vlammen in 2020!

Vul je gegevens in en ontvang het gratis Marketing Masterplan zodat jij in 3 stappen weet wat je te doen staat. Succes!

Wanneer je hier je gegevens achterlaat, geef je tevens akkoord voor het ontvangen van inspiratiemails om van jouw marketing een succes te maken. Uitschrijven kan natuurlijk altijd.